Ulomak iz svetog evanđelja koje Crkva danas stavlja pred nas ove
četvrte korizmene nedjelje, zvane još "Laetare”, a što znači „veseli se",
donosi nam prikladne Isusove riječi koje bi nam trebale biti razlog za
radost unatoč tome što se nalazimo usred korizmenog vremena: „Uistinu,
Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan
koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni." (Iv 3, 16)
Ove Isusove riječi iz današnjeg odlomka dio su dijaloga između Isusa i
Nikodema kojeg je preporučljivo u cijelosti pročitati da bismo dobro
razumjeli današnju Božju poruku. Na taj ćemo način bolje ući u vrlo bitan
kontekst, odnosno dijalog između Isusa i Nikodema. Naš ulomak iz
evanđelja nam donosi samo kraj ovog dijaloga koji se zapravo
pretvorio u Isusov monolog. Monolog u kojemu je tema objava Božje ljubavi
koja želi spasiti svoj narod, kao što je to već Isus činio kroz povijest
izraelskog naroda. Ovaj susret od iznimne je važnosti jer je prvi u
Isusovom javnom djelovanju.
…Kao što Mojsije podiže
zmiju…tako ima biti podignut Sin Čovječji…
Činjenica da će Isus biti podignut poput zmije koju je Mojsije
podigao u pustinji označava križ kao ono mjesto na koje Isus biva
uzdignut da nas spasi. Kao što je nekada izraelski narod velikom nevjerom
i mrmljanjem protiv Boga bio udaljen od Njegove zaštite, a Bog da ih
spasi od smrti, govori Mojsiju da podigne mjedenu zmiju na komadu štapa i
tko god bi je pogledao, ostao bi na životu; tako i nas Isus svojim križem
spašava. Isus na sebe uzima naš grijeh i uništava ga na svom križu.
Ljubav koju je Jedinorođenac na križu do kraja izlio za nas, protuotrov
je urođenoj ljudskoj sumnjičavosti i nepovjerenju prema Bogu.
Sin Božji došao je na svijet i ljudima donio božanski život tako
da sada, svatko tko vjeruje u Njega, već ovdje ima život vječni. Ali Bog
čeka naš osobni odgovor vjere. Ne smijemo ostati ravnodušni prema križu
ili ga ne daj Bože odbaciti ili prezreti, jer ćemo izgubiti ono za što
smo stvoreni. Svi smo potrebni biti nanovo rođeni odozgor, onako kako to
poručuje Isus na početku svoga razgovora s Nikodemom i to je uvjet kako
bismo ugledali Kraljevstvo Božje, odnosno ušli u Vječni Život (Iv 3, 3).
…Uistinu, Bog je tako
ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca.
Ponovno se rađamo onda kada smo dotaknuti Božjom Milošću, onda
kada shvatimo i povjerujemo da smo voljeni od Oca tolikom žarkom i
bezuvjetnom Ljubavlju. Onom Ljubavlju koju nam je Njegov Jedinorođeni Sin
izrazio na križu. Tada postajemo ono što samo oduvijek bili u Božjim
očima. Bog koji bijaše pravedan, preda sam sebe za nas grešne ljude. Otac
nam daje Sina bez ograničenja i to ne nekom ili nekima, već cijelom
svijetu, odnosno svakom tko vjeruje u Njega da bi zadobio život vječni.
…Tko vjeruje u njega ne
osuđuje se…
Isus razgovara s farizejom te ruši očekivanja mesije – suca
svijeta. Sin nije došao suditi svijetu „nego da se svijet spasi po njemu".
Bog je ljubav i u njemu nema suda niti osude nego samo ponude, dara
života. Stav svakog pojedinog čovjeka prema Isusu pokazuje njegovu
unutarnju bit i kakav on stav prema Bogu želi zauzeti. Bog ljubi, a
ne sudi, On ne može drugačije jer Bog je ljubav (1Iv 4,8-10). Čovjek je taj koji često osuđuje i
tako riskira odbaciti Božju Ljubav, odnosno Spasenje koju mu Bog nudi te
na taj način djeluje protiv života, ostaje u smrti i osuđuje samog sebe.
|