Nalazite se u > Liturgija dana

19. siječnja 2020.. - 2. nedjelja kroz godinu - A

19. siječnja 2020.. - 2. nedjelja kroz godinu - A

Jaganjac koji uzima grijehe svijeta

(Iz  49,35-6; 1 Kor 1,1-3;  Iv 1,29-34)

Kad je Ivan Krstitelj vidio Isusa, svojim je učenicima jasno rekao da je on „Jaganjac koji oduzima grijehe svijeta". Pogodio je samo središte Isusove mesijanske osobnosti i poslanja. Svakom Židovu je bilo jasno što je Ivan mislio. Znali su da je riječ o jaganjcu koji su njihovi oci, dok su bili u Egiptu, žrtvovali u večer uoči Izlaska iz ropstva u slobodu. Njegovom su krvlju bili označeni dovratnici domova. Anđeo smrti koji je te kobne noći prolazio, kad je vidio krv žrtvovanog jaganjca, zaobišao je domove izabranoga naroda i tako spasio njihove prvorođence. Sutradan su krenuli na put u Obećanu zemlju, u slobodu koju im je Bog darovao. Stoljećima se u narodu slavila Pasha, godišnji spomen na to žrtveno janje koje spašava od smrti. Zahvaljujući njegovoj krvi Židovi su preživjeli smrt i kasnije u domovini u koju ih je Jahve doveo, uživali slobodu. To janje, vazmeno žrtvovano janje, bilo je slika prave stvarnosti presudne za povijest spasenja svijeta koja se dogodila po Isusu. Isus je, naime, onog Velikog petka, svojom mukom i smrću na križu, svojom božanskom krvlju, na Kalvariji, u isti sat kad su se u hramu prinosili starozavjetni žrtveni jaganjci kao spomen na spasonosnu žrtvu jaganjca u Egiptu, spasio sve ljude i otvorio im vrata u život vječni, ista ona vazmena vrata, kroz koja je, kao uskrsli Gospodin, ušao u Očevu slavu. Tako se Kristovom žrtvom dogodila novozavjetna Pasha, trasiran je Izlazak novog Izraela, Crkve, iz stanja grijeha, zla i smrti; prijelaz (pasha) u stanje milosti, spašenosti, u slobodu djece Božje po žrtvi Isusa-Jaganjca.

Ostaje još pitanje: kako je Ivan doznao za ovu iskonsku i cjelovitu istinu o Isusu, Jaganjcu koji spašava? Izvor njegove spoznaje nije ljudski što i sam tvrdi: „Ja ga nisam poznavao". Malo dalje tumači: „promatrao sam Duha gdje s neba silazi kao golub i ostaje na njemu." Izvor spoznaje je Duh Sveti. Isusovu bit ili narav ne možemo spoznati ljudskim umovanjem; to je moguće jedino snagom Duha Svetoga. Katekizamske definicije i povijesne činjenice, koliko god ispravne i suvremene, podliježu promjenljivosti povijesnih epoha. Spoznaja po Duhu svetom, međutim, ne podliježe našim mijenama; stalna je i u sebi misterij, otajstvo u koje postupno ulazimo. Tu spoznaju primamo i u svakom euharistijskom slavlju, slušanjem Božje riječi u kojoj ćemo također naći istinu da je Isus Tajna: „Nitko ne pozna Sina doli Otac…" (Mt 11,27). Euharistija, nadalje, hrani vjeru i nadnaravnim svjetlom obasjava osobu Isusa Krista, Sina Božjega, Spasitelja svijeta. Istom tada se i mi približavamo Ivanovu gledanju, pa poput prorokâ stječemo uvid, svjedočimo kao što su oni svjedočili i kao što je nama posvjedočio Ivan Krstitelj. Po euharistiji Crkva danas (svećenik kao Ivan!), u riječi i lomljenju kruha svijetu pokazuje Isusa, „Jaganjca koji oduzima grijehe svijeta". Vjernici, kojima Otac daje vjeru, a  Duh Sveti spoznaju, mogu uistinu prepoznati Isusa i oni u to otajstvo sve dublje uranjaju. Njima se, kao Ivanovim pokornicima u vodama Jordana, peru osobni grijesi u sakramentu ispovijedi. Oni se zapravo čiste od grijeha svijeta. Što je grijeh svijeta? To je okretanje leđa Stvoritelju, udaljavanje od Boga, neposluh, nevjera! Bog sam se spoticao o grijeh svijeta od progona prorokâ po kojima je svijetu govorio, preko pritužbe Ivana evanđeliste: „Svojima dođe i njegovi ga ne primiše…" do suvremenog ateizma u raznim oblicima, a svi zajedno tvore duh vremena. Riječ je o normama uobičajenog kulturnog i društvenog ponašanja koje ne podržavaju kršćanske vrednote, a ponegdje se otvoreno protive Kristovu Evanđelju uporno se trudeći da iz javnoga života izbrišu tragove Božje prisutnosti i sve što je sveto, gurajući vjeru i Crkvu na rubove društvenih događanja. Duh vremena ne priznaje Božje kraljevstvo i ljude želi zadržati u stanju duhovne nerazvijenosti iz koje „gledaju i ne vide, slušaju i ne razumiju", čak sudjeluju u obredima, ali im to ne koristi, jer im duh svijeta zastire vidike koje je Isus osvjetljavao svojim djelovanjem kad je ozdravljao bolesne, hranio gladne, praštao grijehe, oslobađao opsjednute. Isus nije bio dio globalne grešne strukture svijeta, nije bio uopće od svijeta, on je od Oca! On je žrtvovano Janje koje uzima grijeh svijeta i žrtvom na križu, uništava njegovu sveprisutnu moć.
Župni info kutak
  • Župne obavijesti
    Župne obavijesti

    Svete mise kroz tjedan:
    u 18:30h
    Svete mise nedjeljom:
    u 08:00, 10:00 i 18:30h

    Kontakt:
    Mob: 098 671 365 ...

  • Oglasna ploča
    Oglasna ploča

    Ipred ulaza u crkvu nalazi se oglasna ploča ...

  • Sveti Antun Padovanski
    Sveti Antun Padovanski

    Sveti Antun Padovanski rođen je u Portugalu, u gradu Lisabonu oko g. 1195. Nazvan je Padovanac jer je u Padovi ostala najživlja uspomena na njegov apostolski ra ...

Sveci i blaženici Crkve u Hrvata
Korisni linkovi