Nalazite se u > Salezijanci

16. lipnja 2019. - Nedjelja Presvetog Trojstva

16. lipnja 2019. - Nedjelja Presvetog Trojstva

Bog je ljubav i to sve objašnjava

(Izl 34,4b-6,8-9; 2 Kor 13,11-13; Iv 3,16-18)

Otajstvo Presvetoga Trojstva preduboka je istina za čovjeka, pa ipak pozvani smo da razmatramo i upoznamo misterij Boga koji je jedinstvo Božanske biti i trojstvo osoba; jedan u naravi, trojstven u Osobama. Djeca to uče od prvih spoznaja kojima u znaku križa i kratkoj molitvi „Slava Ocu" ispovijedaju temeljnu istinu o Bogu, ne toliko intelektualnim naporom koliko djetinjim povjerenjem i ljubavlju.  Bog je za njih dobri Otac brine se za ljude, jer ih ljubi. Spominju pri tom i Sina koji je došao od Oca, da nam objavi Božju ljubav, da budemo radosni, jer ta ljubav nije puki osjećaj, nego davanje života. Sin naime uz naviještanje ljubavi pokazuje kako se ljubi, ima Božansko srce koje su ljudi proboli na križu, no upravo ta žrtva bila je znak da Bog ljude voli do kraja i tako ih spašava. Kad se krstimo spominjemo i treću Božansku osobu - Duha Svetoga. On nas poučava da Očeva Božja ljubav u Isusu nije samo došla do nas, žrtvovala se za nas i s Isusom uzašla na nebo, nego da je ta ljubav ostala s nama. Naime, Otac i Sin su nam poslali Duha Svetoga, svoju ljubav i ona se razlila u srca vjernika. Duh Sveti je, dakle, Božja ljubav u nama. Ona nas iznutra vodi, prosvjetljuje, urazumljuje i potiče da kao djeca Božja činimo dobro svima te tako svjedočimo Božju prisutnost u svijetu, onako ili slično kao što je to činio Isus, Božji Sin. Treća nas Božanska osoba poziva da upoznamo Boga Oca koji istina prebiva u nedostupnu svjetlu i kojega nijedno naše osjetilo nije u stanju osjetiti, niti razum shvatiti; preslab je da vlastitim sposobnostima prodre u tajnu njegova postojanja, no Duh Sveti može nas poučiti kako ćemo upoznati Oca, Stvoritelja koji je na nebesima i njegova Sina našega Spasitelja i Otkupitelja. Duh Sveti tumači da Bog Otac po Sinu i Duhu Svetom ulazi u svijet, želi prijateljevati s ljudima poziva ih u svoje zajedništvo, tako snažno da to čovjekovu životu može dati smisao i biti konačni cilj. Ljudi se trebaju uputiti tom Božanskom zajedništvu Oca i Sina nogama gazeći zemlju, a srcem dodirujući nebo. Duh Sveti im tada širi horizonte, zadivljuje ih Tajnom obasjava je da bude vidljiva, da dobro promotre pravu totalnu budućnost u koju će jednom ući, kad im Bog ukloni sve ovozemne zapreke i samu smrt. Takvo upoznavanje Boga nije stvar samo intelektualnih sposobnosti i razmišljanja, nego doživljaj da Bog-Ljubav ljubi, uzdiže, ispunja srećom i spašava. Ovdje više nije potrebno matematičkim zbrajanjem objašnjavati kako je Bog jedan i kako su Trojica, nije potrebno čak ni slikati geometrijske likove da bi u jednom trokutu vidjeli tri stranice, ni prepričavati priču o sv. Augustinu i dječaku koji žlicom želi pretočiti more u lokvicu na pješčanoj plaži. U Duhu Svetom i Božjoj ljubavi Bog se ljudima otkriva životno. Božja se veličina snizuje, tajna otvara, daljina približava, a ljudi shvaćaju da su i sami dio Boga, da su Božja slika, da mu pripadaju, da ih Bog grli i sjedinjuje sa sobom. Ostvaruje se Isusovo obećanje da će ljude u svu Istinu uvoditi Duh Sveti. Ljudi primjerice dolaze na euharistijsko slavlje i shvaćaju da u pričesti ostvaruju isto zajedništvo koje je živio Isus povezan s Ocem: „Kao što ja živim po Ocu tako će i onaj koji mene blaguje živjeti po meni." Presveto Trojstvo prestaje biti apstraktna filozofska pa i teološka dogma i postaje konkretan oblik postojanja, život koji se hrani Božjim životom da bi nadživio i samu smrt. Onaj koji „prebiva u nedostupnu svjetlu", postaje Bog života i konkretni život u Bogu, to je ta „cijela istina" u koju ljude svih generacija i vremena uvodi Duh Sveti. On u njima oživljava svijest da su postali djeca Božja po istom Duhu po kojem je Isus bio Sin Božji i postao čovjekom; on silazeći od Boga da zaživi kao čovjek među ljudima, mi uzdižući se k Bogu da, kao posinjena Božja djeca, zaživimo vječnim životom kojim živi sam Bog. Na pitanje: Tko je Bog? odgovara se, ne toliko umnim naprezanjem da shvatimo, nego otvaranjem Duhu Svetom da živimo i živeći počnemo shvaćati. Umjesto da umujem o Bogu trudim se Boga živjeti. Nije li se Izraelu Bog otkrio kao osloboditelj iz Egipta gdje su robovali? Božju bit ni mi ne upoznajemo pravo u školi ili u knjigama, nego u Isusu Kristu i u Duhu Svetome.

Župni info kutak Sveci i blaženici Crkve u Hrvata
Korisni linkovi