Ove nedjelje slavimo
Cvjetnicu, nedjelju muke Gospodnje. Ovaj blagdan nas uvodi u otajstvo
Velikog tjedna i danas ćemo zbog toga na svetoj misi slušati cjelovit
izvještaj muke iz evanđelja po Marku. Razmišljajući o tome kako će se
velika većina vas zadržati na razmišljanju muke tijekom čitavog Velikog
tjedna, ovoga puta vam predlažemo evanđelje kojim će započeti ulazna
procesija s blagoslovljenim maslinovim grančicama. Događaj opisan
današnjim evanđeljem je direktno vezan za tjedan pred Uskrs, pa možemo
reći da idemo kronološkim slijedom.
Iako se čini kako imamo
više protagonista u ovom izvještaju, posebno se ističu dva lika. Jedan je
sam Isus, koji svojim stavom i aktivnostima pokazuje da je Gospodar
života i ide u susret onom što su o njemu rekli proroci. Drugi, nama
danas zanimljiviji lik, je magarac.
Naći ćete privezano
magare koje još nitko nije zajahao
Skoro pa cijelim
izvještajem dominira govor o magarcu. Isus prvo objašnjava svojim
učenicima što će naći i kako će se ophoditi, a nakon toga nam evanđelist prepričava
cijeli događaj još jednom. Sve ovo ne događa se kako bi nam evanđelist
pokazao da je Isus neki čudotvorac koji predviđa budućnost, već kako bi
nam ta slika magarca ostala u sjećanju. Magarac, kojeg još nitko nije
zajahao, znači da je predviđen za nošenje tereta, još uvijek nekorišten,
mlad. Onaj koji još nije otkrio svoj identitet i svoje poslanje. Magarac
je još uvijek vezan svojim poteškoćama, ugodnostima ili možda svojim
strahovima ili očekivanjima drugih…
Recite: ‘Gospodinu
treba’
Bog ima plan sa svakim
od nas. Kad se odvažimo prihvatiti i slijediti Njegov plan u svom životu
svi okovi, sve veze padaju i postajemo slobodni. Iz slobode koja nam
dolazi vršeći Njegovu volju, raste i naša radost, osjećaj korisnosti. Svi
znamo koliko magarci mogu biti tvrdoglavi i ne popustiti kad se tjeraju,
ali na Božji glas i njihova narav se omekša.
I dovedu magare Isusu,
prebace preko njega svoje haljine i on zajaha na nj.
U ovom retku imamo hrpu
biblijskih simbola koji su veoma rječiti. Isus šalje svoje učenike da
dovedu i one posljednje na koje nitko još ne računa, one koji još
nisu otkrili svoje poslanje i oslanja se na njih. Isusovi učenici
stavljaju svoje haljine na magare, a znamo dobro kako je proročki plašt
prelazio u Starom zavjetu s jednog proroka na drugoga, a s plaštem je
prelazila i milost i poslanje. Isus, onaj koji je uzeo naše grijehe i
naše poteškoće, sada sjeda na magare i ulazi u grad. Ovom gestom se
ispunjava proročanstvo proroka Zaharije (9,9) o Mesiji, Davidovom
nasljedniku koji ulazi u grad ponizan na magarcu.
I oni za njim klicahu:
»Hosana! Blagoslovljen Onaj koji dolazi u ime Gospodnje!
Ovaj veličanstveni
ulazak uz klicanje sviju nije namijenjen magarcu, iako mu se to može na
trenutak činiti, već onome koga nosi. Ovaj poklik je namijenjen onome
koji je otkupio naše grijehe i dao nam život vječni. A magarcu ostaje
radost što je barem na trenutak mogao biti djelom ovog velikog trenutka
kad je svijet prepoznao svoga Mesiju i što ga je upravo u tom trenutku
Bog pozvao i poslužio se njegovom slabošću i neiskustvom.
|