2. kolovoza - Blažena Djevica Marija Anđeoska (Porcijunkula)
Blažena Djevica Marija Anđeoska (Porcijunkula)
Mala crkvica Gospe od Anđela u blizini Asiza, zvana „Porcijunkula", bila je svetom Franji Asiškom posebno draga. Ta je crkvica kolijevka triju franjevačkih redova, a kod nje je sveti Franjo i umro. Postala je glasovita po cijelom svijetu radi posebnih oprosta koje su pape udijelili onima koji posjete tu crkvu. Honorije III. je udijelio potpuno oproštenje za sve dane u godini. Kasnije je po savjetu kardinala to ograničio na razdoblje: od Večernje 1. kolovoza do Večernje slijedećeg dana. Inocent XII. ponovno je odredio kako se oproštenje može dobiti na sve dane u godini. Pavao III. je razjasnio kako je to oproštenje potpuno, a sveti Pio X. kako se može dobiti i više puta na dan. Prema odredbama kasnijih papa "Porcijunkulski oprost" može se primiti, uz uobičajene uvjete, samo jedanput u svakoj franjevačkoj crkvi i u svim ostalim župskim crkvama svijeta, od podne prošlog do ponoći današnjeg dana.
Blažena Djevica Marija se inače pod gornjim naslovom štuje kao Kraljica anđela. Arkanđeo Gabrijel navijestio je Kristovo utjelovljenje (Evanđelje); anđeli su pjevali slavu Bogu kad je BDM rodila Isusa. Marija je uznesena nad korove anđeoske.
Današnje bogoslužje stavlja nas u radosno raspoloženje koje proizlazi iz svijesti kako je Crkva kojoj pripadamo Kristov stan, i stan Blažene Djevice Marije, i u tom stanu imamo čvrstu zaštitu, puninu Božje milosti, oproštenja i spasenja. Kako Opća Crkva tako jednako i partikularna Crkva, svaka biskupija i redovnička zajednica, osjeća radost zbog zaštite Presvete Djevice. Štovanje Blažene Djevice Marije u Franjevačkom redu ima korijen u povezanosti svetog Franje s crkvom svete Marije Anđeoske. Bogoslužje joj stavlja u usta riječi iz knjige Sirahove: „Dođite k meni svi koji me žudite i nasitite se plodovima mojim."
Sveti Stjepan I., papa
O životu i ličnosti sv. Stjepana, pape, mnogo se ne zna sigurno, jer povijesni izvori o njemu različito tvrde. Sasvim je sigurno da je bio Rimljanin i da je upravljao Crkvom kao papa od 254. do 257. g. Za vrijeme svoga pontifikata vodio je žestoke borbe sa sv. Ciprijanom i s jednim dijelom afričkih i maloazijskih biskupa u vezi s ponovnim krštenjem krivovjeraca koji su prelazila u Katoličku Crkvu. Stjepan je naime, kao i većina biskupa na Zapadu, stao na stanovište da valjano krštene krivovjerce ne treba ponovno krstiti kad prelaze u Katoličku Crkvu, dok su Crprijan i neki afrički i maloazijski biskupi bili protivnog mišljenja. Zbog toga je prijetila skizma. Ipak do toga nije došlo jer u roku od godine dana umri je i sv. Stjepan i sv. Ciprijan. Stjepan se također borio i za primat rimskog biskupa kao Petrova nasljednika.
Na temelju predaje i nekih povijesnih dokumenata Rimski marti-rologij govori o mučeništvu sv. Stjepana. Naime, za vrijeme Valerijanova progonstva, dok je sv. Stjepan misio u Rimu na Kalistovu groblju, upali su vojnici i Stjepanu odrubili glavu na njegovu tronu. Kršćani su poslije opjevali njegov život i njegovo mučeništvo.
Blaženi Petar Faber, svećeniiik, Družbe Isusove, rođen u Villaretu, savojskom selu, 1506. godine a umiro u Rimu 1546. godine. Papa Pao IX. je odobrio njegovo štovanje kao blaženika.
Sveta Teodata i tri njezina sina podnosoše mučeništvo u Niceji (Bitinija) po nairedbi Niketija, bitinskoga konzula.
Sveti Rutilij, afrički mučenik, koji je često bijegom izmakao mučenju, a ponekad se iskupljivao novcem. Napokon je iznenada uhvaćen, silno mučen i bačen u vatru.
Sveti Maksim, padovanski biskup, poznat kao čudotvorac.Rođen je u Sardiniji pri kraju 3. stoljeća. Ubrzo je otišao u Rim i postao klerikom, a 345. godine izabran je za prvoga verčelskog biskupa (Pijemont, Italija). Njegovom zauzetošću kršćanstvo se ubrzo proširilo u pijemontskom kraju. Život klera je reformirao tako što je po raznim mjestima svoje biskupije podizao kuće u kojima su svećenici zajedno živjeli. Tako je prvi na Zapadu osnovao redovničke zajednice za dijecezanske svećenike. Zajedno s Hilarijem Poitierskim snažno se borio protiv arijenizma. Na sinodi u Milanu 355. godine energično je branio Atanazija Aleksandrijskog. Zbog toga ga je car Konstantin protjerao u progonstvo: najprije u Palestinu, zatim u Kapadociju i napokon u Egipat. U progonstvu je silno trpio od arijevaca, ali se i povezao s mnogima koji su branili Nicejsko vjerovanje. Nakon smrti cara Konstantina vratio se u svoju biskupiju, gdje je zbog iscrpljenosti ubrzo umire, godine 371. Vjernici su ga odmah počeli štovati kao mučenika zbog pretrpljenih muka u progonstvu i u borbi protiv arijenizma.
Euzebije je svojim životom, živom i pisanom riječju zaista bio pravi pastir, i veliki svjedok i branitelj Kristova božanstva. To se vidi iz odlomka njegova pisma što se nalazi u Časoslovu.
Sveti Stjepan I., papa
O životu i ličnosti sv. Stjepana, pape, mnogo se ne zna sigurno, jer povijesni izvori o njemu različito tvrde. Sasvim je sigurno da je bio Rimljanin i da je upravljao Crkvom kao papa od 254. do 257. g. Za vrijeme svoga pontifikata vodio je žestoke borbe sa sv. Ciprijanom i s jednim dijelom afričkih i maloazijskih biskupa u vezi s ponovnim krštenjem krivovjeraca koji su prelazila u Katoličku Crkvu. Stjepan je naime, kao i većina biskupa na Zapadu, stao na stanovište da valjano krštene krivovjerce ne treba ponovno krstiti kad prelaze u Katoličku Crkvu, dok su Crprijan i neki afrički i maloazijski biskupi bili protivnog mišljenja. Zbog toga je prijetila skizma. Ipak do toga nije došlo jer u roku od godine dana umri je i sv. Stjepan i sv. Ciprijan. Stjepan se također borio i za primat rimskog biskupa kao Petrova nasljednika.
Na temelju predaje i nekih povijesnih dokumenata Rimski marti-rologij govori o mučeništvu sv. Stjepana. Naime, za vrijeme Valerijanova progonstva, dok je sv. Stjepan misio u Rimu na Kalistovu groblju, upali su vojnici i Stjepanu odrubili glavu na njegovu tronu. Kršćani su poslije opjevali njegov život i njegovo mučeništvo.
Blaženi Petar Faber, svećeniiik, Družbe Isusove, rođen u Villaretu, savojskom selu, 1506. godine a umiro u Rimu 1546. godine. Papa Pao IX. je odobrio njegovo štovanje kao blaženika.
Sveta Teodata i tri njezina sina podnosoše mučeništvo u Niceji (Bitinija) po nairedbi Niketija, bitinskoga konzula.
Sveti Rutilij, afrički mučenik, koji je često bijegom izmakao mučenju, a ponekad se iskupljivao novcem. Napokon je iznenada uhvaćen, silno mučen i bačen u vatru.
Sveti Maksim, padovanski biskup, poznat kao čudotvorac.