Nalazite se u > Salezijanci

2. korizmena nedjelja - 25. veljače 2018.

2. korizmena nedjelja - 25. veljače 2018.

ZAZIV DUHA SVETOGA

 


 


Pronađi prikladno mjesto i vrijeme. Isključi sve što te može ometati u ovom razgovoru s Bogom. Ugodno se smjesti i opusti. Odredi si vrijeme koje želiš provesti u molitvi. Saberi se. Zazovi Duha Svetoga da ti pomogne osluškivati Božji glas. Ovo je sveto vrijeme koje želiš posvetiti Bogu kako bi On mogao govoriti tvome životu.

 

Stavi slušalice, opusti se i pjesmom zazovi Duha Svetoga!

(izvođač: Božja pobjeda; pjesma: Dođi)


 

EVANĐELJE: Mk 9, 2-10

 


 


Počni polako i pažljivo čitati nedjeljno Evanđelje. Bog nas uči kako ćemo ga tražiti i slušati u šutnji. Poziva nas da ga otkrijemo već prisutnog. U otkrivanju Božjega glasa u tekstu ti mogu pomoći neka pitanja: „Tko su likovi koji se pojavljuju u tekstu? Što oni rade, kako se odnose jedni prema drugima? Što te se posebno dojmilo u tekstu? Neka riječ, izraz, rečenica?" Fokusiraj se na odabrani detalj.

 

U ono vrijeme: Uze Isus sa sobom Petra, Jakova i Ivana i povede ih na goru visoku, u osamu, same, i preobrazi se pred njima. I haljine mu postadoše sjajne, bijele veoma – nijedan ih bjelilac na zemlji ne bi mogao tako izbijeliti. I ukaza im se Ilija s Mojsijem te razgovarahu s Isusom. A Petar prihvati i reče Isusu: »Učitelju, dobro nam je ovdje biti! Načinimo tri sjenice: tebi jednu, Mojsiju jednu i Iliji jednu.« Doista nije znao što da kaže jer bijahu prestrašeni. I pojavi se oblak i zasjeni ih, a iz oblaka se začu glas: »Ovo je Sin moj ljubljeni! Slušajte ga!« I odjednom, obazrevši se uokolo, nikoga uza se ne vidješe doli Isusa sama.

Dok su silazili s gore, naloži im da nikomu ne pripovijedaju što su vidjeli dok Sin Čovječji od mrtvih ne ustane. Oni održaše tu riječ, ali se među sobom pitahu što znači to njegovo »od mrtvih ustati«.

 

MEDITATIO

 


 


Odabranu riječ ili rečenicu polako usvoji. Zapamti je i polagano ponavljaj, dozvoljavajući joj da uđe u dijalog s tvojim unutarnjim svijetom misli, briga i osjećaja. Neka te ovo unutarnje poniranje uvede u dijalog s Bogom. Neka te u tome vode sljedeća pitanja: „Što mi poručuje odabrana Riječ? Što mi govori o Božjoj ljubavi prema čovjeku? Što ova Riječ govori meni? Koliku važnost ima danas za moj život? Zašto baš ta Riječ? Po čemu ti je jedinstvena? Usporedi je sa životom Don Bosca i drugih svetaca.

 

Evanđelje druge korizmene nedjelje svjedoči nam o nečemu sasvim drukčijem od onog normalnog Isusovog javnog djelovanja. Do ovoga trenutka, u Markovom evanđelju, Isus liječi bolesne, oslobađa od zlih duhova, ... No, sada čini sasvim nešto drugo, nešto neobično.

U prijašnja dva odlomka (Mk 8, 31-9,1) Isus otkriva svoj pravi identitet Mesije. Otkriva kako Mesija ustvari treba trpjeti i umrijeti na križu kako bi se proslavio i spasio svijet te oni koji ga zaista žele slijediti moraju činiti isto. Odnosno, uzeti svoj križ i poći za njim.

Učenici su smeteni zbog toga, jer su kao i svi ostali židovi očekivali Mesiju koji će biti moćan i jak, a ne kao netko tko će kao proklet od Boga morat visjeti na drvu križa. No, ljudsko poimanje jakosti i moći nije isto kao i Božje. Isus nam otkriva da se mesijanska snaga nalazi u malenom, u skrivenom i u slabom.

Uze sa sobom Petra, Jakova i Ivana

U Markovom evanđelju, Isus nekoliko puta poziva baš ovu trojicu apostola. Prvi puta, kada ih evanđelist navodi, je poziv prvih učenika, zatim kada je uskrisio Jairovu kćer, nakon toga u današnjem odlomku te će posljednji put biti u maslinskom vrtu nakon posljednje večere.

Pitanje koje si možemo postaviti ispred te odluke je „zašto baš ta trojica?". Zašto Isus svaki puta kada radi nešto neobično i važno, zove samo njih trojicu, a ostale ne?

Koliko puta Isus želi povesti i nas u osamu, na visoku goru? Svakog od nas posebno Isus poimence zove kako bismo bili s njim. Želi osobni odnos sa svakim od nas. Želi da u njegovom društvu naučimo usmjeriti pogled prema onom vječnom, neprolaznom.

Haljine mu postadoše sjajne, bijele veoma

Ono o čemu trojica svjedoče, a sveti Marko nam o tome piše, je nešto još neviđeno. Isus objavljuje učenicima ono što će se dogoditi nakon što Sin Čovječji umre na križu. To je za apostole toliko novo i neviđeno i najviše od svega, neshvatljivo. Još uvijek svoj pogled imaju usmjeren prema materijalnim stvarima, prema prolaznom. Još uvijek ne shvaćaju tko je zapravo Isus Krist, iako je Petar već ispovjedio svoju vjeru u Pomazanika (Mk 8, 29).

Evanđelist nam želi reći da nisu naše snage koje nam pomažu da progledamo, vidimo Boga i svim srcem prionemo uz njega, nego je to upravo Bog koji otvara oči našega srca. On je taj koji otkriva svoju snagu i slavu.
No, kako bi Bog to mogao napraviti, potrebno mu je nešto naše. Kako bismo i mi mogli vidjeti nešto što nitko na svijetu ne može napraviti,
nijedan bjelilac na zemlji, moramo pustiti da nas Isus, kao Petra, Jakova i Ivana odvede u osamu, na visoku goru.

Bogu je potreban naš intiman odnos s njim koji njegujemo preko sakramenata pričesti i ispovijedi te u našoj osobnoj molitvi. Potreban mu je naš odgovor na njegov poziv u osamu.

Učitelju, dobro nam je ovdje biti!

Petar je svjestan da se dogodilo nešto otajstveno. Osjeća da to što vidi zahvaća i njega. Njegovo iskustvo Isusove preobrazbe je još uvijek samo na bazi osjećaja. I to nije ništa negativno. Osjećaji su dio nas i oni nam pomažu u našem biti s Gospodinom. Ali nisu dovoljni. Bog nas želi cijele! On žudi za cijelim svojim stvorenjem, a ne za samo jednim dijelom.

Petar je pogodio jedan dio od onoga što je vidio – biti s Gospodinom je dobro, na grčkom je evanđelist napisao lijepo. Zaista je lijepo biti s Gospodinom. No, Isus, iako je pozvao samo trojicu kako bi iskusili preobraženje, želi da se vrate među ljude.

Nakon toliko bliskog susreta s Bogom koji se objavio na gori u oblaku, Isus želi da trojica učenika prenesu to iskustvo drugima, ali tek nakon uskrsnuća. To iskustvo Boga ne smiju zadržati za sebe, nego ga prenijeti drugima. Ali kako ako im je zabranio da govore o tome?! Isus želi da se vrate u svakodnevicu i da u njoj žive isto kao što su živjeli taj lijepi trenutak na visokoj gori.

 

ORATIO

 


 


Komuniciraj s Bogom kao što bi to učinio s nekim za koga znaš da te voli i prihvaća. I predaj mu ono što si otkrio u sebi za vrijeme meditacije, svoje misli, brige, želje, nadanja. Pitaj ga jesu li u skladu s Njegovim planom za tebe? Što ti želi poručiti? Želi li te mijenjati i na koji način? Osluškuj odgovor u tišini. Odgovori molitvom na Njegovu Riječ.

 

Bože, ti mi zapovijedaš da slušam tvoga ljubljenog Sina. Krijepi me svojom riječi i čisti mi pogled duha, da se radujem s gledanja tvoje slave.

 

CONTEMPLATIO

 


 


Otpočini u Božjoj blizini. Raduj se u spoznaji da je Bog s tobom i u riječi i u tišini. U kontemplaciji se okrećemo od aktivizma i učimo se jednostavno biti u prisutnosti nebeskog Oca. Ne boj se rastresenosti i „neuspješne Lectio". Ne sudi uspješnost molitve po osjećajima, već se prepusti da Bog djeluje u tvom srcu onako kako On želi. Bitno je da u tom vremenu budeš sa svojim Bogom razmatrajući Njegovu Riječi.

 

Njegujem li osobnu molitvu na poseban način kroz korizmu?

Kako napreduju moje odluke koje sam si zadao za korizmu?

Kakav je moj odnos s drugima? Jesam li jednako blag prema drugima kao što sam to prema Gospodinu?

 

ACTIO

 


 


Pretoči u život ono što Bog od tebe traži u molitvi. Donesi neku konkretnu odluku. Gdje te Gospodin danas treba? Kako možeš postati Božji dar za druge?

 

Nastojat ću ne pričati loše o drugima, nego ću se truditi pronaći pozitivnu stranu onih s kojima se susrećem.

 

DUHOVNI KUTAK

 


 


Kroz ovu rubriku ćemo, koristeći tekstove službenog nauka Crkve, svjedočanstva salezijanskih i drugih svetaca, donositi neke situacije ili njihove zapise gdje su na najbolji mogući način stavili u praksu upravo evanđelje koje razmatramo.

 

(iz Propovijedi na Evanđelja, 1, 24, Beda Časni, naš prijevod)
 
Ako netko upita što simbolički znače Gospodinove haljine koje postadoše bijele kao snijeg, možemo shvatiti da znače Crkvu njegovih svetaca (…), oni će o uskrsnuću biti očišćeni od bilo koje mrlje grijeha i od svakog zatamnjenja smrtnosti. Zbog toga Marko govori o Gospodinovim haljinama:
Postadoše sjajne kao snijeg, koje nijedan bjelilac na zemlji ne može izbijeliti. Jasno je svima kako nitko ne može živjeti na zemlji bez propadljivosti i boli te svako tko je mudar zna, (…), nitko ne može živjeti na zemlji bez ljage grijeha. Ali ono što nijedan bjelilac, ono što nijedan liječnik duše ne može napraviti na zemlji, to će učiniti Gospodin na nebu. To će učiniti kada bude čistio svoje halje, odnosno Crkvu, od bilo koje nečistoće tijela i duha, i osvježit će ju blaženstvom i vječnim svjetlom tijela i duha.

 


 


Važan dio Lectio Divina je i podjela! Stoga ako želite podijeliti s nama jedan dio vaše meditacije ili ako možda imate pitanja ili nejasnoća, pišite nam slobodno! Kako bi mogli napredovati i razvijati se, voljeli bi znati vaše razmišljanje. Hvala! Vaši Don Boscovi sinovi +Bvb!

Župni info kutak
  • Župne obavijesti
    Župne obavijesti

    Svete mise kroz tjedan:
    u 18:30h
    Svete mise nedjeljom:
    u 08:00, 10:00 i 18:30h

    Kontakt:
    Mob: 098 671 365 ...

  • Oglasna ploča
    Oglasna ploča

    Ipred ulaza u crkvu nalazi se oglasna ploča ...

  • Sveti Antun Padovanski
    Sveti Antun Padovanski

    Sveti Antun Padovanski rođen je u Portugalu, u gradu Lisabonu oko g. 1195. Nazvan je Padovanac jer je u Padovi ostala najživlja uspomena na njegov apostolski ra ...

Sveci i blaženici Crkve u Hrvata
Korisni linkovi