Nalazite se u > Nadbiskupija

Katolička osnovna škola u Rijeci "Josip Pavlišić" 2015/2016

Katolička osnovna škola  u Rijeci

1. IDENTITET ŠKOLE 

Katolička osnovna škola nudi  odgojni program koje mu je cilj:

potraga za kvalitetnijim obrazovanjem,

briga za ljudsku, duhovnu, intelektualnu, socijalnu formaciju,

osobna briga za svakog učenika,

otvaranje učenika svijetu, a da pritom ne gubi nacionalni identitet.

U tome nam je pomoć bogato i široko iskustvo odgoja i obrazovanja Katoličkih škola u Europi i svijetu. 

2. NAŠA PEDAGOGIJA

je cjelovita (integralna) ljudska formacija. Srž našeg obrazovanja je cjelovita ljudska formacija naše djece , jer su ona budućnost svake zemlje i nada Crkve (Ivan Pavao II).

Obrazovni modeli naše škole u skladu su s vrijednostima hrvatskog Ustava i nadahnute su kršćanskom pedagogijom, čiji je teme lj slika čovjeka stvorenog na sliku Božju, okrenutog nadnaravnom cilju u Kristu, od koga je spašen i pozvan da  sudjeluje u Njegovom životu. Našim učenicima se predlaže Krist kao model i kriterij života.

Odgoj se, dakle sastoji u pomaganju učeniku da:

Otkrije plan (projekt) za koji ga je Bog stvorio.

Da u potpunosti ostvari taj projekt i time sve svoje sposobnosti.

Odatle proizlazi da svi darovi koje pojedinac prima, ne smiju biti upropašteni, nego uzeti u obzir, njegovani i dovedeni do stadija u kojem će donositi plod. Držimo da samo dobra volja i entuzijazam, imati veliko srce ili velike projekte, nisu dostatni za pozitivno življenje. Potrebno je solid no i uravnoteženo oblikovati osobu u njezinoj cjelov itosti. Kompletnoj ljudskoj, duhovnoj, intelektualnoj i socijalnoj pripravi odgovara veće mogućnost zadovoljstva, sreće i uspjeha u životu. Skladan razvoj svih čovjekovih sposobnosti nazivamo cjelovita (integralna) ljudska formacija.

Stoga želimo brinuti o učenicima koji su nam povjereni na način da oni steknu skladan (harmoničan) razvoj konstitutivnih e lemenata osobe. Ponajprije garantirajući učenicima integraciju u školu, pomažući im da nad iđu vlastite socijalno-ekonomsko- kulturne uvjetovanosti i nelagode, uzrokovane različitošću njihovih sposobnosti.

Pritom je važno da razum, nadahnut svjetlom vjere u apsolutne i nadnaravne vrijednosti, bude vođa volje u nadvladavanju strasti. T aj proces, dakako, ne smije potiskiva ti izričaje osobne afektivnosti i kreativnosti, nego pomoći da se ostvare u svjetlu tih vrijednosti. Sve to sadrži naše geslo: Cjelov it čovjek (homo integralis). Cjelovita (integralna) ljudska formacija u službi civilnog društva i Crkve, zalog je i izv or sigurnosti i osobnog zadovoljstva pojedinca.

3) CILJEVI RAZVOJA

Inteligenciju upućujući učenike da iznutra čitaju stvarnost i povijest, uzroke i posljedice. 

Spoznaje koje trebaju upraviti sposobnosti učenika, da raste i da bude sposoban činiti (djelovati), a samim time da bude sposoban "biti" i "biti tu" (u konkretnoj situaciji), nadahnut Kristom i Njegovom porukom potpune i sveopće ljubavi.

Duhovnost i to na način da se svaki učenik otvori osobnom odnosu ljubavi s Bogom Ocem, Otkupiteljem, s Bogom Ljubavi. Da Boga osjeti bliskim prijateljem i da taj odnos ljubavi postane temelj u čenikova izbora i djelovanja.

Osobnu savjest kao mjesto u kojem se čovjek susreće s Bogom, odgovara na Njegov poziv i preuzima odgovornost.

Svijest društvene odgovornosti  kao izričaj solidarnosti i kršćanskog svjedočenja.

Volju kao usmjerenost prema dobru i gospodarenju nad iracionainim i afektivnim strastima.

Osjećajnost kao potvrdu neponovljive samostojnosti i identiteta svakog pojedinca.

a) Pozornost usmjerena na osobu:

Pedagogija Škole se temelji na pažnji prema svakom pojedinom učeniku, neponovljivom u bogatstvu vlastite osobe. Takva se pedagogija ostvaruje u sljedećim odabirima: 

razne kulturne aktivnosti trebaju ići za formativnim znanjem, koje bi imalo orijentativno značenje za učenika, tj . koje bi ga osposobilo za vlastite izbor·i za izražavanje vla stitog bogatstva i originalnosti.

u odgojnom procesu, u mirnom i korektnom ozračju, treba iskoristiti osobni odnos između učenika i učitelja, kao i između samih učenika, naglašavajući dijalog i osobno sudjelovanje.

slijedeći kršćanske kategorije međusobne pomoći, bratskog ispravljanja i suradnje u poteškoćama, stalno se potiče i motivira na učenje i ostvaruje strategija potpore i ohrabrenja.

b) Pozornost usmjerena na učenje.

U uskoj povezanosti sa glavnim ciljevima, a posebno sa pažnjom posvećenoj osobi, velika se briga posvećuje učenju:

Motiviranjem učenika. Buđenjem njihova interesa putem problematizacije i otkrića. Pomaganjem da stvore i oblikuju kritičnu svijet, poštujući bogatstvo učenikove osobnosti i originalnosti.

Upućivanjem učenika u sistematsko a ne površno učenje. Izbjegavajući općenitost upućivati na ono što je važno i bitno.

Kod svakog učenika treba uzeti u obzir način razvoja, osobnu situaciju, socijalno- kulturološki kontekst, sposobnosti ritam učenja. Učitelj je prijatelj učeniku koji mu olakšava proces stjecanja novih znanja i stavova.

Svaki se učenik ocjenjuje na samo s obzirom na uspjeh u usvajanju pojedinih sadržaja, nego i s obzirom na njegov proces rasta i tijek formacije.

c) Pozornost usmjerena na odnos škola - obitelj.

Da bi roditelji mogli slijediti tijek formiranja vlastite djece, predviđeni su :

razgovori s učiteljima. i .pedagozima, koji će im predočiti napredak li različitim disciplinama, te će se s roditeljima obraditi pitanja kao što su metode učenja, emotivni i društveni razvoj svakog učenika.

Skupni susreti koji će dopustiti obiteljima da sudjeluju u razvoju aktivnosti grupe - razreda. - Javna predavanja koja će dati prigodu obiteljima da "uživo" vide kako se njihova djeca snalaze u različitim područjima znanja i života.

Kazališne i glazbene priredbe, športska natjecanja i sl. osposobit će učenike da razviju svoje mogućnosti surađujući sa drugima, ujedinjujući razne "talente " i to u duhu radosnog dijeljenja i suradnje.

Uz navedeno, s ciljem kulturološkog i socijalnog obogaćenja, Škola promovira sljedeće inicijative:

Kulturološke: Susreti na teme povezane s problematikama suvremene kulture. Kontakti s drugim školama radi izmjene iskustava i provjera ispravnosti odgojnih procesa.

Religiozne: Predavanje o vjersko-moralnim temama. Dani duhovnosti, Molitveni susreti. Ljetni kampovi. Uz to, potiču se učenici i njihove obitelji da budu aktivni članovi župnih zajednica.

Sociološke: U skladu s lokalnim potrebama učenici se potiču na rad u dobrovoljnim udruženjima s karakterom solidarnosti prema bližnjem.

Športske: Škola ili institucije s njom povezane, organiziraju turnire, utrke, đačke igre i sl. ..

 

6. ŠKOLA, ZAJEDNICA KOJA ODGAJA

Odgojni projekt se može djelotvorno ostvariti samo zajedničkim naporom sviju u školi. Zadaća sviju u školi jest:

 Stvoriti mirni i radu prilagođen ambijent gdje svatko izvršava vlastite dužnosti, znajući da može računati na razumijevanje i na zajednički podijeljenu odgovornost sviju.

Stvoriti ozračje iskrenog dijaloga koji olakšava međuljudske odnose.

UČITELJIkao oni koji su neposredno odgovorni za ostvarenje odgojnih ciljeva, trebaju:

- Produbiti vlastitu duhovnu i pedagošku formaciju u svjetlu Evanđelja.

- U formaciju učenika trebaju, s odgovornošću i u duhu služenja i ljubavi, uključiti vlastito kršćansko i ljudsko iskustvo.

- Stalno posuvremenjivati vlastitu izobrazbu, da bi mogli shvatiti smisao socijalno-kulturoloških promjena s kojima se škola treba stalno kritički suočavati.

- Svaki od njih, s osobitostima vlastitog ljudskog iskustva sudjelovati u zajedničkom radu istraživanja novih odgojnih putova i zajedničkih projekata.

- Svatko od njih dati osobni doprinos i osobno svjedočanstvo i u vanškolskim inicijativama.

RODITELJI su prvi i posljednji odgovorni za odgoj i obrazovanje vlastite djece. Njima se Škola obraća s ciljem da:

Sudjeluju u odgojnom projektu, u njegovim načelima i pravcima djelovanja.

- Surađuju sa Školom u odgoju svoje djece skladnim životom i odnosima utemeljenim na vjernosti i povjerenju. Da sudjeluju u školskim i izvanškolskim inicijativama, budući da škola, sa svoje strane, smatra

- roditeljsko iskustvo i njihovu specifičnu kompetenciju, ne zamjenjivo vrijednim doprinosom odgojnom djelovanju i učeničkom poznavanju raznih radnih djelatnosti. Sudjelovanje roditelja u školskom životu događa se putem osobnih i grupnih susreta s učiteljima. Ti susreti trebaju imati formativni (ne samo informativni) karakter te biti usmjereni na upoznavanje obiteljskih problema, kao i upoznavanje odgojnih, kulturnih i religioznih poduka škole .

UČENICI. Sve aktivnosti naše Škole su usmjerene prema učenicima.

Njima se obraćamo:

Da budu spremni ozbiljno prihvatiti odgojni i projekt Škole, u odgovornosti  prema učenju i poštivanju Škole, njezinih pravila i svakog njezinog člana.

Da svjesno preuzimaju vlastite odgovornosti prema sebi i društvu.

Da sudjeluju u školskim i društvenim inicijativama (kao dragovoljci).

Predbilježbe 

Predbilježbe za upis u osnovnu školu za školsku godinu 2015/2016 primaju se svaki radni dan (pon-pet) od 25.05 – 15.06.2015 na lokaciji škole, Omladinska 14 glavni ulaz 1 kat.

Kontakt:

Ravnateljica s. Maja Dolenec

099 5498-200

info-kos@ri-nadbiskupija.hr

Obveze roditelja

U odgoju i obrazovanju djece sudjeluju obitelj i škola zajedno. Da bi uspjeli u ovom zadatku potreban je angažman obiju strana kako škole tako i roditelja

SUDJELOVANJE RODITELJA

Roditelji su prvi i posljednji odgovorni za odgoj i obrazovanje vlastite djece.

Samim time prisutnost i uključenost roditelja u odgoju i obrazovanju svoga dijeteta je neminovna. U tu svrhu Škola nudi mnogo načina na koji se roditelj može uključiti u obrazovno-odgojni proces za dobrobit svoga dijeteta, škole i cijelog društva.

Minimum angažmana koji se očekuje od roditelja je slijedeći:

Minimalno jedanput u polugodištu individualni razgovor sa učiteljem/ima i pedagogom ili psihologom (čak i kada dijete ima sve ocjene izvrstan) kako bi se pratio napredak i razvoj dijeteta

- mjesečno zajednička Sveta Misa

- godišnje hodočašće škole

Sudjelovanje u danu škole

Također roditelji će imati prilike sudjelovati i na načine koji nisu obvezatni ali po vrijednosti ne zaostaju mnogo za gore navedenim aktivnostima:

Skupni susreti koji će dopustiti obiteljima da sudjeluju u razvoju aktivnosti grupe - razreda.

Javna predavanja koja će dati prigodu obiteljima da "uživo" vide kako se njihova djeca snalaze u različitim područjima znanja i života.

Kazališne i glazbene priredbe, športska natjecanja i sl. osposobit će učenike da razviju svoje mogućnosti surađujući sa drugima, ujedinjujući razne "talente" i to u duhu radosnog dijeljenja i suradnje.

Radionice za roditelje

ČESTA PITANJA

1. Kad počinje nastava i kad završava?

Nastava počinje u 8 ujutro a završava u 12:15

Uz standardni dio nastave, koji treba trajati prema predviđenom programu kao i u svim školama, radi ostvarenja cilja KOŠ-a djeca ostaju u školi i nakon nastave u produženom boravku (zajedničko rješavanje zadaće, aktivnosti, molitva).

2. Kako je organiziran dan?

Primjer organizacije dana nalazi se na kraju teksta u tablici „Dnevni red škole".

3. Koliko obroka ima?

Doručak, ručak i užina

4. Tko će kuhati?

Obroci će biti osigurani u suradnji s bogoslovijom ili putem ovlaštenog subjekta prema modelu drugih katoličkih ustanova (npr. vrtići).

5. Koliko će koštati produženi boravak (cca...) i što on uključuje?

Cijena se neće bitno razlikovati od troškova produženog boravka u državnim školama našeg područja što također ovisi i o sufinanciranju lokalne samouprave prema mjestu stanovanja djeteta. Produženi boravak uključuje zajednički rad na zadaći, dodatne aktivnosti za koje bi djeca imala interes i izvan škole kao što su sport, strani jezici, muzički instrument i sl. i naravno duhovni dio.

6. Kako će biti organiziran produženi boravak?

Biti će organiziran na način da se djeci omogući rasterećenje s učenjem nakon što već dođu doma, kao i da im se omogući obavljanje onih aktivnosti za koje imaju interes, a inače bi ih trebali obavljati izvan nastave i škole. Zbog naravi KOŠ-a, dio vremena biti će posvećen i duhovno-moralnom razvoju djece.

7. Koje sve izvannastavne aktivnosti ćete imati?

Izvannastavne aktivnosti se formiraju prema interesima učenika, uglavnom u rujnu kad škola počne s radom. Tu svakako trebaju biti, sportska, dramska, zbor... i ostale idu prema mogućnostima i željama učitelja i učenika.

8. Hoće li biti organiziran prijevoz?

Prijevoz neće biti organiziran, budući lokacija škole omogućuje dostupnost kroz korištenje javnog prijevoza (1 autobusna zona).

9. Je li škola privatna i plaća li se školarina?

Škola je katolička, a samim time nije ni privatna ni državna jer nema školarine, međutim u smislu troškova se ne razlikuje u bitnom od državne škole, odnosno roditelji plaćaju onaj neobavezni dio a to je produženi boravak i prehrana.

10. Hoće li imati više nastave vjeronauka?

Što se tiče same nastave vjeronauka ona je ista kao i svakoj drugoj školi.

11. Molitveni život škole?

Škola započinje i završava dan molitvom. Moli se prije prvog sata i na kraju zadnjeg. Moli se prije svakog obroka. Imat ćemo zajedničke mise jedanput mjesečno, za dan škole, za početak i kraj školske godine. Duhovne obnove za djelatnike i hodočašća za sve.

Vjera je temelj naše škole tako da će ona prožimati sve aktivnosti.

12. Smiju li učenici imati mobitele u školi?

Učenici ne smiju imati mobitele u školi. Za komunikaciju će biti dostupan telefon od škole na koji će roditelji moći nazvati i dobiti informacije o djetetu ili svoje dijete i obratno. Kad se ide na izlete djeca će moći ponijeti mobitel.

13. Hoće li imati zdravstveni odgoj? Građanski odgoj?

Sve predmete koje je propisalo Ministarstvo provodit će se i u našoj školi. Sadržaj tih predmeta biti će obrađen iz katoličke perspektive sukladno nauku katoličke crkve i takav ponuđen učenicima.

14. Hoće li imati uniformu?

Da. Sam izgled je još u razmatranju, ali svakako će se raditi o praktičnoj odjeći.

15. Moram li obaviti testiranje svog djeteta za upis u školi u koju pripadamo prema mjestu stanovanja?

Da, morate.

16. Koja je posebnost škole u odnosu na druge škole ovoga područja u smislu kvalitete, ako se zanemari sam vjerski predznak škole?

Posebnost katoličke osnovne škole je u pomoći roditeljima da njihovo dijete sazrijeva intelektualno i duhovno te da otkriva i razvija svoje talente unutar vremena provedenog u školi, kako bi dijete kada završi škola moglo kvalitetno provoditi vrijeme sa svojom obitelji bez potrebe dodatnih izvannastavnih obaveza. Kao jedna od najvećih posebnosti je uključenost i angažman roditelja u život škole kroz razne radionice, hodočašća i projekte čime se stvara povezanost i osjećaj zajedništva kao jedna velika obitelj. Više o posebnosti katoličke osnovne škole može se pronaći na linku „Identitet katolička osnovne škole".

17. Kakvo postupanje škole mogu očekivati u slučaju da određeno dijete ili skupina djece trajno ometa drugo dijete ili djecu?

Dijete koje ne poštuje pravila ponašanja unutar škole će primiti odgovarajuću stručnu pomoć od stručnoga tima škole. Također će se tražiti od roditelja djeteta da se uključe i daju svoj doprinos u odgoju djeteta i rješavanju problema. U slučaju da roditelji odbijaju suradnju kao krajnje riješenje škola može ispisati dijete.

Katolička osnovna škola  u Rijeci
Katolička osnovna škola  u Rijeci
Katolička osnovna škola  u Rijeci
Katolička osnovna škola  u Rijeci
Župni info kutak
  • Župne obavijesti
    Župne obavijesti

    Svete mise kroz tjedan:
    u 18:30h
    Svete mise nedjeljom:
    u 08:00, 10:00 i 18:30h

    Kontakt:
    Mob: 098 671 365 ...

  • Oglasna ploča
    Oglasna ploča

    Ipred ulaza u crkvu nalazi se oglasna ploča ...

  • Sveti Antun Padovanski
    Sveti Antun Padovanski

    Sveti Antun Padovanski rođen je u Portugalu, u gradu Lisabonu oko g. 1195. Nazvan je Padovanac jer je u Padovi ostala najživlja uspomena na njegov apostolski ra ...

Sveci i blaženici Crkve u Hrvata
Korisni linkovi